Hitta svar på dina vanligaste frågor

Om inte vänligen kontakta oss (Klicka här).

Hur kan jag beställa ?

Det är lätt:

  • Ta en titt på sortimentet och lägg till alla önskade produkter i varukorgen.
  • Gå till kassan, ange dina uppgifter och välj leverans- samt betalningsmetod.
  • Skicka din beställning.

Det är allt.

Obs: om du vill har leverans på jobbet inom Zon 1 eller Zon 2 - så gör här:

  • skapa ett kundkonto.
  • skicka ett meddelande via kontaktformuläret (Klicka här) för att du vill har leverans på jobbet inom Zon 1 eller Zon 2. En förklaring om leveranszoner finns nedan.
  • vi måste lägga till ditt kundkonto i kundgruppen "På jobbet Zon 1 + Zon 2" och du få fri frakt på din beställning.
  • Allt annat - se ovan.

Kan jag beställa via telefon eller vanligt e-post ?

Tyvärr nej. Hos oss kan man bara beställa via ordersystemet på fridhem-skolhuset.se. En beställning är rättsligt bindande och vi behöver det skriftligt. Det är bra för båda - för dig som kund (om det finns reklamation eller annat krångel) och för oss som leverantör (vi vet alltid vad fanns på beställningen och vi kan ta hand om problem så snart som möjligt).

Kan jag beställa som privatkund ?

Ja - du kan. I dagsläget vi leverera huvudsakligen till företag, organisation, förening, idrottsklubb och liknande inom Zon 1 och Zon 2 = fri frakt på allt. Om du jobba i ett företag eller om du är medlem i organisation eller liknande kan du beställa. Leverans till privatadress inom Zon 1 + Zon 2 kostar 49.00 kr. Utanför Zon 1 och Zon 2 inom Sverige levereras till närmaste ombud = 99.00 kr.

Leverera ni hemma till mig ?

Ja - men det kostar lite. Vi tar 49.00 kr inom Zon 1 och Zon 2.

Kan jag beställa och hämta min beställning hos er ?

Ja - det funkar.

Vänligen ring 0496-40300 eller 070-206 9564 för att vi kan kommer överens med tiden.

När leverera ni ?

Om du beställa senast kl. 15 vi leverera nästa vardag mellan kl. 8 och kl. 10 enligt turplan:

  • Zon 1 Lönneberga, Silverdalen, Hultsfred och Målilla = Tisdagar och Torsdagar.
  • Zon 2 Mariannelund, Vimmerby och Storebro = Onsdagar och Fredagar.
  • Zon 3 (allt annat utanför Zon 1 och Zon 2 inom Sverige) levereras inom 2-3 vardagar. Beställningsvara inom 12-16 vardagar.

Det är även möjligt att vi leverera lördagar och söndagar - vänligen kontakta oss förre beställning. Alla beställningar som skickas efter kl. 15 kan levereras tidigast övernästa vardag enligt turplan.

Obs: för att vi kan leverera på jobbet tillstånd krävs ! Fråga chefen i så fall.

Vi leverera bara till huvudkontor eller varuintag. Tyvärr finns ingen tid att åka runt på företagsområde och leverera till olika ställe.

Vad har ni för vanliga öppettider i Caféet och Gårdsbutiken ?

Våra vanliga öppettider är

1:e juni till 31:e augusti Tisdag till Söndag kl. 12 till kl. 20.

Andra tider enligt överenskommelse

(ring 0496-40300 eller 070-206 9564 eller skicka e-post till info@fridhem-skolhuset.se)

Vad kostar leveransen ?

Fri frakt på allt inom Zon 1 och Zon 2 för leverans på jobbet.

Leverans till privatadress inom Zon 1 och Zon 2 kostar bara 49.00 kr.

Utanför Zon 1 och Zon 2 och inom Sverige (Zon 3): 99.00 kr inkl. moms.

Kan jag beställa utanför Zon 1 och Zon 2 ?

Ja - se ovan.

Obs: om du lägga till färska produkter (Smörgåsar, Bakelse och liknande) i varukorgen Zon 3 visas inte ! Färska produkter skickas inte med paket. Vänligen ta bort färska produkter i så fall och Zon 3 visas.

Om jag har gjort fel med en beställning (leveransadress eller annat) - vad kan jag göra ?

Vänligen kontakta oss för att hitta en lösning.

Hur kan jag betala ?

På olika sätt:

  • PAYSON på förhand med bank, kreditkort eller befintlig PAYSON konto. Du kan även betala i efterhand med PAYSON faktura eller delbetalning samt WYWALLET (SMS). I så fall villkoren av PAYSON gäller !
  • PayPal på förhand med kreditkort eller befintlig PayPal konto.
  • Kontant vid leverans till Zon 1 och Zon 2 eller vid avhämtning i Fridhem Skolhuset Lönneberga.
  • SWISH på förhand, vid leverans till Zon 1 och Zon 2 eller vid avhämtning hos oss.

Skicka ni färska varor (smörgåsar och liknande) med paket ?

Tyvärr kan vi inte skicka kylvaror med paket.

Jag är missnöjd med en beställning eller produkt - vilken lösning finns ?

Vänligen kontakta oss och ge en förklaring om produkt(er) och varför du är missnöjd med.

Det finns möjlighet att ställa returförfråga (kundkonto krävs).

Finns Återförsäljare med era produkter i Sverige eller utland ?

Om du vill bli Återförsäljare - så gör här:

  • skapa ett kundkonto.
  • skicka registreringsbevis via kontaktformuläret (Klicka här).
  • vi lägga till dig i kundgruppen "Återförsäljare" efter vi har godkänd ansökan.
  • vi informera dig i så fall och efter logga i på ditt kundkonto alla priser för ÅF visas exkl. moms.
  • Vi har följande krav för våra ÅF: du måste har fysisk butik eller gårdsbutik eller webbutik eller liknande. Det går inte att bli Återförsäljare om du är annat företagare.

Hitta befintliga Återförsäljare genom att klicka HÄR.

Se även Köpvillkor.