Köpvillkor webbutiken Fridhem Skolhuset Lönneberga

Varmt välkommen att handla i vår webbutik. På den här sidan finns våra köpvillkor.

Vi har inga minsta beställningsvärde eller minsta beställningsmängd.

Du måste har fylld 18 år för att handla hos oss.

Prisvisning: Privat = inkl. moms / Återförsäljare = exkl. moms.

Om du vill ha leverans på en speciell tid (ex. helgdagar) så kontakta oss angående detta förre en beställning.

Vänligen notera: Det går inte att beställa via vanligt e-post, brev eller telefon. Du som kund kan bara beställa via ordersystemet på www.fridhem-skolhuset.se. Annars vi kan inte hantera din beställning. Stort tack för din förståelse. 

KÄNN DIG TRYGG MED OSS:

Vi följer konsumentverkets rekommendationer och distanshandelslagen.

Du är välkommen att besöka vår fysiska butik.

Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Chokladparadiset Sverige AB

Fridhem Skolhuset Lönneberga

Organisationsnummer 556980 - 7752

Djursbo Fridhem 1

57794 Lönneberga

Kundtjänst: 0496 - 40300 eller 070 - 206 9564

E-post adress: info@fridhem-skolhuset.se

BETALNINGSALTERNATIV:

  1. PAYSON - betala med kreditkort, befintlig PAYSON konto, Faktura, Delbetalning eller WYWALLET. Inga kostnader från oss tillkommer.
  2. PAYPAL - betala med kreditkort eller befintlig PAYPAL konto. Inga kostnader från oss tillkommer.
  3. SWISHbetalning - betala med mobilen på förhand, vid leverans eller vid avhämtning i Fridhem Skolhuset Lönneberga. Inga kostnader från oss tillkommer.
  4. KONTANT - betala kontant vid leverans eller vid avhämtning i Fridhem Skolhuset Lönneberga (gäller enbart Zon 1 + Zon 2). Inga kostnader från oss tillkommer.

Du kan välja din favorit betalningsmetod i kassan.

PaysonFaktura i samarbete med Payson AB:

"Om du väljer att betala med PaysonFaktura så tillkommer en avgift om 0 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger. För att betala mot PaysonFaktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige".

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om pantsättning:

"Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924."

KUNDGARANTI:

Vi vill säkerställa att ni få högsta tänkbara service genom oss och intyga en total trygghet med era köp – därför har vi våra kundgaranti. Om en vara inte motsvarar dina förväntningar ersätter vi dig hela priset och fraktkostnader du ha betalt utan krångel. Varje dag lägger vi stor fokus på att kontrollera våra varor och rutiner. Allt för att du ska vara helt nöjd med de produkter du handlar hos oss ! Öppet köp gäller 14 dagar !

LEVERANSVILLKOR:

Vi levererar nästa vardag enligt turplan mellan kl. 8 och kl. 10. Förutsättningen är att en kund skicka sin beställning förre kl. 15. Vi leverera till

  • Zon 1 Lönneberga, Silverdalen, Hultsfred, Målilla varje Tisdag och Torsdag - fri frakt till jobbet. Leverans till privatadress = 49.00 kr.
  • Zon 2 Mariannelund, Vimmerby, Storebro varje Onsdag och Fredag - fri frakt till jobbet. Leverans till privatadress = 49.00 kr.
  • Leverans på helgdagar inom Zon 1 och Zon 2 enligt överenskommelse.
  • Zon 3 (utanför Zon 1 och Zon 2) - Till närmaste ombud = 99.00 kr inkl. moms.

INFORMATION OM ÅNGERRÄTT:

"Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden."

RESERVATIONER:

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

FORCE MAJEUR:

I händelse av krig, mobilisering, förstärkt försvarsberedskap, naturkatastrof, stridsåtgärder, strejk på arbetsmarknaden, myndighets beslut, ogynnsamma väderförhållanden och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal och/ eller överenskommelser, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal och/ eller överenskommelse.

ÖVRIGT:

Chokladparadiset Sverige AB skicka orderbekräftelse via e-post med alla uppgifter enligt lagen.

Färska varor ex. smörgåsar skickas ej med paket.

Varje kund är ansvarig att läsa produktbeskrivning nogrant.

Nedan finns länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer

Gå till Konsumentverket (Klicka här)

Gå till ARN - Allmänna reklamationsnämnden (Klicka här)

Välkommen till en spännande värld av otroliga och ekologiska smakupplevelser...

Se även Fråga & Svar